Dostępności informacyjno-komunikacyjna

Procedura zapewnienia dostępności informacyjno-komunikacyjnej w Szkole Podstawowej nr 4 z oddziałami integracyjnymi w Chełmie

  1. Procedura określa sposób postępowania pracowników Szkoły Podstawowej nr 4
    z oddziałami integracyjnymi w Chełmie w stosunku do osób ze szczególnymi
    potrzebami w zakresie zapewnienia dostępności informacyjno-komunikacyjnej.
  2. Celem wprowadzenia Procedury jest stworzenie w Szkoły przyjaznej i dostępnej
    oraz traktowanie osób ze szczególnymi potrzebami w sposób zapewniający im
    poczucie bezpieczeństwa i komfortu.
  3. Ilekroć w niniejszej procedurze jest mowa o:
    1) Osobie ze szczególnymi potrzebami – należy przez to rozumieć osobę, która
    ze względu na swoje cechy zewnętrzne lub wewnętrzne, albo ze względu na
    okoliczności, w których się znajduje, musi podjąć dodatkowe działania lub
    zastosować dodatkowe środki w celu przezwyciężenia bariery, aby
    uczestniczyć w różnych sferach życia na zasadzie równości z innymi osobami.
    Osobą ze szczególnymi potrzebami może być w szczególności: osoba trwale
    lub czasowo poruszająca się na wózku, osoba osłabiona np. chorobą, osoba
    niskorosła, osoba mająca trudności z wyraźnym mówieniem, osoba z
    niepełnosprawnością intelektualną lub z chorobą psychiczną albo Zespołem
    Aspergera lub spektrum autyzmu, kobieta w ciąży, rodzice i opiekunowie
    dzieci, osoba z dużym bagażem, osoba posługując się innym językiem niż
    język polski lub słabo władająca językiem polskim;
    2) Szkole – należy przez to rozumieć Szkołę Podstawową nr 4 z oddziałami
    integracyjnymi w Chełmie;
    3) Pracowniku – należy przez to rozumieć pracownika zatrudnionego w Szkole.
  4. Każdy pracownik Szkoły zobowiązany jest do udzielania niezbędnej pomocy
    osobom ze szczególnymi potrzebami przebywającymi na terenie Szkoły, kierując
    się empatią i poszanowaniem niezależności tych osób.
  5. Szkoła, zgodnie z art. 6 pkt 3 lit. d ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze
    szczególnymi potrzebami, zapewnia, na wniosek osoby ze szczególnymi
    potrzebami, komunikację w formie określonej w tym wniosku.
  6. Zgłoszenie chęci załatwienia sprawy/skorzystania ze świadczenia usług, osoba ze
    szczególnymi potrzebami w zakresie komunikowania się może wnieść:
    1) osobiście w Sekretariacie;
    2) za pośrednictwem poczty, adres do korespondencji: Chełm, ul. Prymasa
    Wyszyńskiego 15, 22-100 Chełm;
    3) za pomocą poczty elektronicznej, e-mail: sp4@sp4chelm.pl;
    4) za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP: SZKOŁA
    PODSTAWOWA NR 4 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. KARDYNAŁA
    STEFANA WYSZYŃSKIEGO W CHEŁMIE;
    5) za pomocą telefonu pod numerem: 82 560 39 28;
  7. Szkoła zapewnia elektroniczny dostęp do dokumentów, informacji o swojej
    działalności, regulaminach i procedurach zgodnie z wymaganiami określonymi
    w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych
    i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848 z późn.
    zm.), zgodnie z osobistymi preferencjami w zakresie formy obsługi i
    udostępniania dokumentów (np. dokumenty drukowane z powiększoną czcionką,
    możliwość skorzystania z urządzenia powiększającego tekst, pliki elektroniczne
    w formatach dostępnych dla urządzeń udźwiękawiających).
  8. Szkoła zapewnia obsługę za pomocą tłumacza języka migowego, a także
    z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa
    w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach
    komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824 z późn. zm.).
  9. Szkoła zapewnia możliwość komunikacji za pomocą wspomagających
    i alternatywnych metod komunikowania się.
  10. Szkoła zapewnia dostęp do najważniejszych dokumentów regulujących pracę
    szkoły w języku prostym oraz języku łatwym do czytania i rozumienia.
Skip to content